Monday , May 12 2025
Home / Lars P. Syll / The captain of an unconquerable soul

The captain of an unconquerable soul

Summary:
The captain of an unconquerable soul A hundred years ago, in July 1918, the unconquerable soul of one of the greatest​ men that have walked this earth was born — Nelson Mandela. This poem helped him keep​ hope alive for​ 27 years in prison. Long live his memory. [embedded content]​ Il cittadino medio 100 anni fa non credeva ci fosse alcuna possibilità di migliorare le proprie condizioni di vita. Persino in una democrazia come gli Stati Uniti la segregazione razziale e la discriminazione sistematica erano leggi in metà del Paese, e norme nell’altra metà. Ma attraverso sacrifici e leadership incrollabile, e forse soprattutto con il suo esempio morale, Mandela e il movimento che ha guidato hanno finito per significare qualcosa di più grande. È diventato il

Topics:
Lars Pålsson Syll considers the following as important:

This could be interesting, too:

Lars Pålsson Syll writes Schuldenbremse bye bye

Lars Pålsson Syll writes Vad historien lär oss

Lars Pålsson Syll writes Krigskeynesianismens återkomst

Lars Pålsson Syll writes From one old guy to another old guy

The captain of an unconquerable soul

A hundred years ago, in July 1918, the unconquerable soul of one of the greatest​ men that have walked this earth was born — Nelson Mandela.

This poem helped him keep​ hope alive for​ 27 years in prison.

Long live his memory.

Il cittadino medio 100 anni fa non credeva ci fosse alcuna possibilità di migliorare le proprie condizioni di vita. Persino in una democrazia come gli Stati Uniti la segregazione razziale e la discriminazione sistematica erano leggi in metà del Paese, e norme nell’altra metà. Ma attraverso sacrifici e leadership incrollabile, e forse soprattutto con il suo esempio morale, Mandela e il movimento che ha guidato hanno finito per significare qualcosa di più grande. È diventato il simbolo delle aspirazioni universali dei diseredati in tutto il mondo.

Barack Obama

Advertisements
Lars Pålsson Syll
Professor at Malmö University. Primary research interest - the philosophy, history and methodology of economics.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *